0htehtarik - sumber rujukan percuma dan terkini

Balotelli penyelamat Milan

| Selasa, 12 Februari 2013

Milan: Penyerang sensasi, Mario Balotelli meneruskan persembahan hebat dalam penampilan semula di Serie A apabila meledak penalti lewat perlawanan untuk menjaringkan gol dalam dua perlawanan berturut-turut bagi membolehkan kelab barunya, AC Milan terikat 1-1 di Cagliari.
Penyerang Itali itu mendapat penalti selepas dijatuhkan Davide Astori dan memperdayakan Michael Agazzi yang merebahkan badan ke arah bertentangan untuk meledak jaringan ketiga dalam dua perlawanan sejak meninggalkan Manchester City untuk pasukan di tempat kelima Serie A itu.

Astori, yang sudah dilayangkan kad kuning kerana mengasari Balotelli sebelum itu, dibuang padang ketika permainan Cagliari semakin merosot pada babak kedua selepas mendominasi 45 minit pertama dan mendahului menerusi tandukan Victor Ibarbo.
Jurulatih Milan, Massimiliano Allegri menggambarkan keputusan itu sebagai "mata yang berguna menentang pasukan yang bagus".

"Hari ini kami mempunyai empat pemain yang lahir pada 1992 berada di atas padang," katanya.

Palermo dan AS Roma, yang memecat jurulatih mereka selepas tewas perlawanan terdahulu, gagal meraih kemenangan namun Inter Milan menewaskan Chievo 3-1 untuk meredakan tekanan kepada jurulatih Andrea Stramaccioni. Pablo Osvaldo terlepas sepakan penalti untuk Roma ketika mereka tewas 1-3 kepada Sampdoria sekali gus menyaksikan kelab itu masih gagal meraih sebarang kemenangan dalam liga musim ini.
Juventus yang menewaskan Fiorentina 2-0 pada Sabtu berada di puncak liga dengan 55 mata, meninggalkan Napoli dengan lima mata selepas pesaing itu sekadar terikat 1-1 menentang pasukan di tempat ketiga, Lazio.

Perlawanan Milan akhirnya berlangsung di Is Arena, Sardinian selepas ditukar ke Turin kerana alasan keselamatan dan kemudian kembali ke Cagliari minggu lalu.
Tuan rumah mempunyai peluang yang lebih baik pada separuh masa pertama dan mendahului menerusi penyerang Columbia, Ibarbo yang menanduk masuk bola sepak percuma.

Milan mengawal babak kedua dan jaringan akhirnya menjelma selepas Agazzi menafikan rembatan Robinho dengan kakinya dan Balotelli dikasari apabila cuba menanduk masuk bola itu.

Balotelli menjaringkan penalti kontroversi pada penghujung masa kecederaan untuk mencatatkan kemenangan 2-1 ke atas Udinese seminggu lalu namun keputusan kali ini jelas dengan Astori menjatuhkannya walaupun mendapat bantahan tuan rumah.

0 komen:

Catat Ulasan